mazivo na řetěz JUICE LUBES DRY CONDITIO 130ml (do sucha)
Kategorie: | Maziva |
---|---|
Výrobce: | JUICE LUBES |
Vzorec „nosiče“ navržený společností Boffin dopraví tvrdou tichou ochranu (mazání) přímo do vašeho řetězu a poté se (nosič) odpaří, aby zaručil, že nedojde k lepení (s prachem atd.).
Jste připraveni na vědu? Chain Juice Dry je nyní vyroben z nosiče na bázi ethanolu, který je účinnější než kdy dříve a proniká do hloubky vašeho řetězu. Zároveň je ještě šetrnější k životnímu prostředí!
Jakmile se vnoří do vašeho řetězu, dopraví tam mazací a ochrannou složku, zanechá ji tam a vše ostatní se odpaří. Promaže vnitřek řetězu a vytvoří suchou, voskovou bariéru proti vlhkosti a blátu. Je vyztužen houževnatými syntetickými přísadami s dlouhou životností, které snižují hluk i opotřebení.
A pokud vám ukápne kapička na zem během mazání řetězu, tak nebojte - je plně biologicky odbouratelný, takže všechno, co se rozlije, se rychle a neškodně rozpadne.
Před jízdou naneste přímo na čistý, suchý a odmaštěný řetěz a nechte to odpařit. Můžete doplňovat mezi jízdami a můžete také přidat další vrstvy, pokud cítíte, že potřebujete větší ochranu.
Příprava
Před každým mazáním důrazně doporučujeme řetěz vyčistit a to nejlépe “vyprat”. Použijte například pračku na řetěz Juice Lubes Chain Cleaner – BOSS. Spotřebujete méně prostředku, budete šetrnější k životnímu prostředí a především hadrem takhle řetěz nevyčistí ani prachem posedlá manžekla. Štětiny pračky se dostanou téměř všude a řetěz důkladně vydrbou. Aby se čistý řetěz netočil na zaneřáděných převodech a kladkách, použijte kartáč na převody a mezi pastorky kazety ještě kazetový kartáč. Tím zajistíte, že řetěz před namázáním bude čistý a olej s nečistotou nevytvoří brusnou pastu, která vám bude v v tichosti devastovat převody. Nato řetěz vysuště, klidně hadrem nebo jednoduše počkejte, až vyschne.
Než se zamotáme do detailnějšího kategorizování prostředků a prostředí do niž jsou určeny, mějte na paměti základní dělení.
Přípravky k mazání řetězu jsou CHAIN JUICE. Základem jsou DRY a WET, pokročilejšími dále CERAMIC, VIKING a WAX. Každý má jiné vlastnosti. Nejzákladnější poučkou budiž: Je takový to normální sucho, kdy bláto v lesích moc není? Použijte DRY. Je normálně mokro, propršný týden nebo zcela apokaliptické podmínky, kdy se i aplikace na počasí hroutí? Použijte WET.
Ohledně DRY (nová receptura od roku 2020) – třebaže problematika mazání řetězu do sucha vypadá jednoduše, zdání může klamat. Prach ulpívá na všem, o to lépe na namazaném řetězu, kde v průběhu vyjížďky úspěšně vytvoří brusnou pastu. DRY je zjednodušeně řečeno dvousložkový. Jedna složka je nosič – ta dopravuje mazivo hluboko do řetězu, aby chránila a mazala uvnitř, kde je ho potřeba a neulpíval na povrchu. “Nosící” složka na bázi ethanolu se následně odpaří. Druhá složka, která byla dopravena dovnitř řetězu je mazivo a uvnitř dělá svou práci.
Když je venku naopak hnusně, že by psa nevyhnal, déšť dešťuje , ale vy trpíte tou poruchou, že stejně vyrazíte na kolo – namažte na suchý odmaštěný řetěz modrý WET. Jako všechny ostatní maziva JL, obsahuje přísady, které odolávají extrémnímu tlaku, takže když jedete opravdu hranu, mazivo mezi čepy i v takových tlacích zůstane. Specifikem WETu jsou přísady, obsahující voděodolné aditiva. NEPOUŽÍVEJTE DO SUCHA! NALEPUJE SUCHÝ PRACH.
A nyní si popišme vlastnosti zbylých JUICE LUBES.
Často chceme mít řetěz namazaný imrvére. Takňák univerzálně. Do deště nebo sucha, stále namazaný a dlouho namazaný. Takový je modrožlutý VIKING. Původně vznikal se silničářem Magnusem Backstedem na nevyzpytatelný a hlavně dlouhý závod Paris-Roubaix. Vyvynout mazivo, které si poradí s proměnlivým počasím a zároveň bude řadit i po sedmi hodinách brutální zátěže. Když Vikinga testoval Singletrack Magazine, označil ho za “svatý grál mezi lubrikanty”. Popisek Vikinga je delší než jeho životnost na řetězu při namazání. Vznikl do sucha i mokra, ale hlavně, aby na řetězu vydržel mnohem déle než běžná maziva.
Mazání neprodlužuje jen trvanlivost řetězu a převodů, ale podporuje i kvalitu řazení. Mít namazaný řetěz, který zároveň řadí jako když práská je bezva. Specialitou JL přesně pro toto je mazivo CERAMIC. Zaručí ostré řazení a velmi odolnou vrstvu lubrikantu na řetězu. Keramické aditivum se chová tak, že na řetězu vytváří mikroskopickou vrstvu, strukturu, která výrazně omezuje kontakt kovu s kovem, a proto pokaždé lépe řadí a to i při záběru, kdy byste vůbec řadit neměli, ale když to uděláte, přehazovačka vyloudí zvuk, který kroutí nehty na nohou. Velmi polopaticky napsáno jde o to, že se řetěz po pastorcích mnohem hladčejí přesouvá. Chain Juice Ceramic také výrazně zvýší životnost komponentů a chrání proti korozi. Je nejvhodnější pro použití od úplně suchého do mírně vlhkého počasí. Hodně ouzkoprse se dá napsat, že CERAMIC je požehnání pro silničáře, gravelisty a tak.
Chain Juice WAX (přepracovaná receprura od r.2021) je tajemstvím čistého, suchého a přesto dokonale promazaného řetězu. Něžňoučkého řazení ve všech, kromě těch nejhnusnějších podmínek. Nejlépe ho používat spolu s krátkými rukávy, slunečními brýlemi a pod modrou oblohou, ale nezklame ani, když se trail nečekaně v kaši změní. Zapomeňte všechno, co víte o voskových lubrikantech, Juice Lubes Wax je zcela jiný příběh! Nanesení vosku vyžaduje malinko víc trpělivosti, než mazání normálním mazivem, ale jakmile pronikne hluboko do vašeho řetězu, zajistí vám nejhladší, nejtišší a nejdelší mazání. Nelepí, nezanáší řetěz naopak – řetěz je skvěle čistý a strašně dlouho v řetězu vydrží.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.