mazivo na řetěz JUICE LUBES CHAIN LUBE WET 130ML (do vlhka a mokra)
Kategorie: | Maziva |
---|---|
Výrobce: | JUICE LUBES |
Složení produktu Chain Juice Wet (a všech ostatních Juice Lubes mazání na řetěz) zahrnuje aditiva pro extrémní tlak, která umožní, že je řetěz stále ošetřen lubrikantem i při extrémním zatížení – máme na mysli sílu, kterou musíte vyvinout, když opravdu jedete "hranu". Aby šel řetěz hladce, lubrikant si musí zachovat svou strukturální celistvost na molekulární bázi, zatímco je zatlačován mezi čepy a kroužky řetězu díky tažné síle, kterou vyvíjíte točením klik. Je to velmi malá plocha vlastního kontaktu, a protože tlak se vypočítá působením síly na plochu, dojdete k velmi vysokému číslu!
Konečně jsou do produktu přidané inhibitory koroze, aditiva proti rzi a také voděodolné přísady, aby všechno bylo tak, jak má. Nemyslete si, že Chain Juice Wet je jako něco, co už znáte - není. Jako u všech produktů Juice Lubes, nejdůležitější jsou detaily, kterými jsou v našem případě kvalitní aditiva a oleje, které používáme.
Nepoužívejte za sucha – jinak se váš řetěz rychle obalí prachem a to vážně nechcete.
Aby Chain Juice Wet fungoval co nejlépe, aplikujte na suchý a odmaštěný řetěz. Na odmaštění použijte Dirt Juice Super Gnarl a Dirty Little Scrubber (pračka řetězu). Naše prostředky jsou na mytí řetězu lepší než voda a následné dlouhé schnutí.
Příprava
Před každým mazáním důrazně doporučujeme řetěz vyčistit a to nejlépe “vyprat”. Použijte například pračku na řetěz Juice Lubes Chain Cleaner – BOSS. Spotřebujete méně prostředku, budete šetrnější k životnímu prostředí a především hadrem takhle řetěz nevyčistí ani prachem posedlá manžekla. Štětiny pračky se dostanou téměř všude a řetěz důkladně vydrbou. Aby se čistý řetěz netočil na zaneřáděných převodech a kladkách, použijte kartáč na převody a mezi pastorky kazety ještě kazetový kartáč. Tím zajistíte, že řetěz před namázáním bude čistý a olej s nečistotou nevytvoří brusnou pastu, která vám bude v v tichosti devastovat převody. Nato řetěz vysuště, klidně hadrem nebo jednoduše počkejte, až vyschne.
Než se zamotáme do detailnějšího kategorizování prostředků a prostředí do niž jsou určeny, mějte na paměti základní dělení.
Přípravky k mazání řetězu jsou CHAIN JUICE. Základem jsou DRY a WET, pokročilejšími dále CERAMIC, VIKING a WAX. Každý má jiné vlastnosti. Nejzákladnější poučkou budiž: Je takový to normální sucho, kdy bláto v lesích moc není? Použijte DRY. Je normálně mokro, propršný týden nebo zcela apokaliptické podmínky, kdy se i aplikace na počasí hroutí? Použijte WET.
Ohledně DRY (nová receptura od roku 2020) – třebaže problematika mazání řetězu do sucha vypadá jednoduše, zdání může klamat. Prach ulpívá na všem, o to lépe na namazaném řetězu, kde v průběhu vyjížďky úspěšně vytvoří brusnou pastu. DRY je zjednodušeně řečeno dvousložkový. Jedna složka je nosič – ta dopravuje mazivo hluboko do řetězu, aby chránila a mazala uvnitř, kde je ho potřeba a neulpíval na povrchu. “Nosící” složka na bázi ethanolu se následně odpaří. Druhá složka, která byla dopravena dovnitř řetězu je mazivo a uvnitř dělá svou práci.
Když je venku naopak hnusně, že by psa nevyhnal, déšť dešťuje , ale vy trpíte tou poruchou, že stejně vyrazíte na kolo – namažte na suchý odmaštěný řetěz modrý WET. Jako všechny ostatní maziva JL, obsahuje přísady, které odolávají extrémnímu tlaku, takže když jedete opravdu hranu, mazivo mezi čepy i v takových tlacích zůstane. Specifikem WETu jsou přísady, obsahující voděodolné aditiva. NEPOUŽÍVEJTE DO SUCHA! NALEPUJE SUCHÝ PRACH.
A nyní si popišme vlastnosti zbylých JUICE LUBES.
Často chceme mít řetěz namazaný imrvére. Takňák univerzálně. Do deště nebo sucha, stále namazaný a dlouho namazaný. Takový je modrožlutý VIKING. Původně vznikal se silničářem Magnusem Backstedem na nevyzpytatelný a hlavně dlouhý závod Paris-Roubaix. Vyvynout mazivo, které si poradí s proměnlivým počasím a zároveň bude řadit i po sedmi hodinách brutální zátěže. Když Vikinga testoval Singletrack Magazine, označil ho za “svatý grál mezi lubrikanty”. Popisek Vikinga je delší než jeho životnost na řetězu při namazání. Vznikl do sucha i mokra, ale hlavně, aby na řetězu vydržel mnohem déle než běžná maziva.
Mazání neprodlužuje jen trvanlivost řetězu a převodů, ale podporuje i kvalitu řazení. Mít namazaný řetěz, který zároveň řadí jako když práská je bezva. Specialitou JL přesně pro toto je mazivo CERAMIC. Zaručí ostré řazení a velmi odolnou vrstvu lubrikantu na řetězu. Keramické aditivum se chová tak, že na řetězu vytváří mikroskopickou vrstvu, strukturu, která výrazně omezuje kontakt kovu s kovem, a proto pokaždé lépe řadí a to i při záběru, kdy byste vůbec řadit neměli, ale když to uděláte, přehazovačka vyloudí zvuk, který kroutí nehty na nohou. Velmi polopaticky napsáno jde o to, že se řetěz po pastorcích mnohem hladčejí přesouvá. Chain Juice Ceramic také výrazně zvýší životnost komponentů a chrání proti korozi. Je nejvhodnější pro použití od úplně suchého do mírně vlhkého počasí. Hodně ouzkoprse se dá napsat, že CERAMIC je požehnání pro silničáře, gravelisty a tak.
Chain Juice WAX (přepracovaná receprura od r.2021) je tajemstvím čistého, suchého a přesto dokonale promazaného řetězu. Něžňoučkého řazení ve všech, kromě těch nejhnusnějších podmínek. Nejlépe ho používat spolu s krátkými rukávy, slunečními brýlemi a pod modrou oblohou, ale nezklame ani, když se trail nečekaně v kaši změní. Zapomeňte všechno, co víte o voskových lubrikantech, Juice Lubes Wax je zcela jiný příběh! Nanesení vosku vyžaduje malinko víc trpělivosti, než mazání normálním mazivem, ale jakmile pronikne hluboko do vašeho řetězu, zajistí vám nejhladší, nejtišší a nejdelší mazání. Nelepí, nezanáší řetěz naopak – řetěz je skvěle čistý a strašně dlouho v řetězu vydrží.